Ladekabel til VW

Nedenfor finner du utvalget innen Ladekabel til VW.

Filter
Sortering


Ladekabel elbil - 5m (Type2/Type2) 3 fase, 16A/11kW
 7 Anmeldelser
Ladekabel elbil - 5m (Type2/Type2) 3 fase, 16A/11kW
Ladekabel elbil - 5m (Type2/Type2) 3 fase, 16A/11kW
 7 Anmeldelser

Modus 3 ladekabel for elbiler
For alle kjøretøyer med Type 2-kontakter

     Les mer      På lager
Ladekabel elbil - 10m (Type2/Type2) 3 fase, 16A/11kW
 5 Anmeldelser
Ladekabel elbil - 10m (Type2/Type2) 3 fase, 16A/11kW
Ladekabel elbil - 10m (Type2/Type2) 3 fase, 16A/11kW
 5 Anmeldelser

Modus 3 ladekabel for elbiler
For alle kjøretøyer med Type 2-kontakter

     Les mer      På lager
Ladekabel elbil - 5m (Type2/Type2) 1 fase, 32A/7,6kW
Ladekabel elbil - 5m (Type2/Type2) 1 fase, 32A/7,6kW
Ladekabel elbil - 5m (Type2/Type2) 1 fase, 32A/7,6kW

Modus 3 ladekabel for elbiler
For alle kjøretøyer med Type 2-kontakter

     Les mer      Fjernlager
Levering: 5-7 virkedager
Senest 10. april 2024

Ladekabel for VW/Volkswagen elbiler

På denne siden finner du et stort utvalg av ladekabler til elbiler fra VW / Volkswagen.

Når man snakker om ladekabler snakker man ofte om hvilken lademodus som brukes, enten det er modus 2 eller modus 3.

Ladekabler til Volkswagen er typisk egnet for en av de to modusene.

Pluggtypen på ladekabelen må samsvare med din bilmodell og avhengig av hvilken VW/Volkswagen elbil du har, kan du finne disse pluggtypene:

  • Schuko for Type 2
  • Type 2 til Type 2

Når du skal finne riktig ladekabel til el- eller hybridbilen din, er det viktig at du alltid sjekker spesifikasjonene på kabelen med det som står i bilens manual.

Ladekablene på denne siden kan brukes til VW-modeller som:

  • Volkswagen ID.3
  • Volkswagen E-golf
  • Volkswagen Golf GTE
  • Volkswagen Passat GTE
  • Volkswagen E-Up

5 ting du trenger å vite når du leter etter en ladekabel til VW/Volkswagen

For å gjøre det enklere for deg å finne ladekabel til VW/Volkswagen el- og hybridbiler, er det samlet noen punkter nedenfor som du kan se etter når du skal velge ladekabel.

#1 - Lademodus

Lademodus refereres til i forbindelse med hvilken type lading som utføres på bilen, eller kanskje mer presist, hvordan strømmen leveres.

Hvis strømmen tilføres via en boligkontakt , lades bilen i modus 2.

Lading via Mode 2 er ikke fullt så effektivt og raskt som Mode 3, men kan være det eneste alternativet du har for å lade el- eller hybridbilen din.

Lader du i Mode 2 må du være klar over at bilens ladesystem ofte slår seg av etter noen timer, det gjør det for å beskytte boligens elektriske installasjoner som ofte ikke er bygget for å levere høy strøm over lengre tid , og risikerer derfor å bli overbelastet og brenne sammen.

Av denne grunn bør du la det gå litt tid før du fortsetter ladingen, hvis bilen ikke klarte å bli fulladet, før du setter den inn i stikkontakten igjen.

Lader du el- eller hybridbilen din via en ladestasjon , kalles det modus 3.

En ladestasjon kan ofte levere høyere ladeeffekt og langvarig høy strømstyrke, derfor er det ingen automatisk avbrudd av ladingen i bilens ladesystem.

Det er viktig å kjøpe riktig kabel etter hvilken lademodus du bruker eller regner med å bruke, da kablene er tilpasset med både kontakter og ladestrøm til valgt modus.

Du bør se i bilens manual for informasjon om kabler for den aktuelle modusen.

#2 - Pluggtyper

VW/Volkswagen el- og hybridbiler bruker typisk type 2-plugger på ladekablene.

Men hvis bilen skal lades via en stikkontakt, trengs en såkalt Schukostik i den ene enden av kabelen.

En Schuko-plugg krever en Schuko-kontakt, har du ikke en slik stikkontakt kan du kjøpe en Schuko-adapter, som gjør at de fleste stikkontakter kan brukes til lading.

Bruker du en Schuko-adapter kan ladekabelen din kobles til alle danske stikkontakter, bare vær oppmerksom på at det må være jordforbindelse i den aktuelle stikkontakten, da elbilens ladesystem ellers vil blokkere ladingen.

Schuko-merket er veldig vanlig i utlandet, faktisk i hele Europa, men i Danmark er det ennå ikke så vanlig.

En Type 2-plugg er standardpluggen for de fleste nyere elbiler, men tidligere ble det også ofte brukt Type 1-plugger.

Type 2-pluggen har ofte en egenskap som gjør at det kan etableres en toveis kommunikasjon mellom ladestasjonen og bilens ladesystem, som sørger for at ladingen foregår trygt.

Kommunikasjonen kan også sørge for at kabelen låses både i ladestasjonen og bilen og dermed unngå tyveri og uautorisert bruk mens bilen lades.

Samtidig er det sikret at lading skjer så effektivt og raskt som mulig.

Husk å sjekke sikkerhetsforskriftene i bilens manual for å sikre sikker lading.

#3 - Antall faser

Faser er et uttrykk for hvor mange aktive ledere det er i pluggen, som kan gi og motta strøm.

Antall faser er viktig for hvor raskt lading kan skje og dermed hvor raskt strømmen kan leveres.

Fasene kan sammenlignes med en motorvei, hvor fasene er antall kjørefelt.

En motorvei hvor kun ett felt av 3 er framkommelig vil ofte oppleve redusert hastighet og trafikkork.

Men en motorvei hvor alle 3 kjørefelt er farbare har høyere hastighet og raskere flyt av biler.

En plugg med én fase egner seg dermed ikke for hurtiglading, mens en plugg med 3 faser kan motta mer strøm og raskere.

De aller fleste modellene av el- og hybridbiler har i dag 3 faser og skal du lade i utlandet vil det typisk også gjøres i ladestasjoner med 3 faser.

#4 - Ladekraft vs. strømstyrke

Ladeeffekt angis i kilowatt, kW og bestemmes for eksempel av:

  • enten du lader via en ladestasjon eller en stikkontakt
  • om det er 1 eller 3 faser i pluggen
  • hvor stor strømkapasiteten til kabelen er

Ladestrømmen sier noe om hvor raskt du kan lade bilen din, men hvis forsyningsenheten ikke kan levere den strømmen som kabelen er bygget for å ta, så lades den ikke med høyere effekt enn det som kan leveres.

Det er med andre ord ikke verdt å investere i en ladekabel med høyest mulig effekt dersom bilen skal lades via en stikkontakt.

En vanlig stikkontakt kan vanligvis ikke levere veldig høy effekt, mens en ladestasjon kan levere høy effekt.

Type 2 ladekabler kan ofte kommunisere med bilens ladesystem for å finne den mest optimale ladeprosessen.

Strømstyrken er også viktig for hvor raskt bilen kan lades.

Ampere er enheten som strømmen indikeres i og jo høyere antall ampere i kabelen, jo raskere kan bilen lades.

Men det brukes også mer strøm når strømstyrken er høyere.

Lader du først og fremst bilen i en ladestasjon, kan du vurdere å kjøpe en ladekabel med høyere antall ampere og høyere effekt.

#5 - Lengde på kabel

Hvor lang kabelen din skal være er mest en kombinasjon av hvor langt det er til forsyningsenheten og hva du ønsker.

Det enkleste er å tenke på hvor du vanligvis lader bilen din, er den hjemme i stikkontakten, er den i privat ladestativ, i supermarkedets ladestativ eller andre steder.

Hvor nært bilen er forsyningsenheten i disse tilfellene er et godt grunnlag for hvor lang kabelen skal være.

Men skal du i tillegg ofte på ferie i utlandet, eller til fritidsbolig, må du kanskje få tak i en litt lengre kabel for å sikre at du alltid kan lade bilen.

Ladekabler er relativt tunge og ganske stive, derfor vil en lengre kabel være ganske tung og også mer uhåndterlig enn en kortere kabel.

Det kan derfor være fornuftig å ikke kjøpe lengre kabler enn du trenger.

Her er vårt utvalg innen Ladekabel til VW.

Effekt (kW)
Kontakttype 2
Strøm
0
0
0
Velg alle
Lengde (m)
Min:
Max:
Pris (kr)
Min:
Max:

 

Kortbetaling

 

 

 

avXperten
MenyKontaktKurvSøk
Vi sender pakken i dag
Bestill innen kl. 20.30
E-handel siden 2006
Kjøp med Vipps, Klarna, Kort og PayPal
60-dagers åbent kjøp
Få hjelp via chat, e-post eller telefon
Frakt 69 kr - Ingen toll
Alle prisene inkluderer 25% mva