Spørsmål og svar
betaling
Hvordan betaler jeg?
- Du kan betale med debet/kredittkort, Vipps, PayPal, Klarna, eller betale med faktura
NÅR TREKKES BETALINGEN FRA KONTOEN MIN?
- Betalingen trekkes samme dag bestillingen sendes fra vårt lager. Dersom en eller flere varer er utsolgt og bestillingen sendes senere, trekkes ikke betalingen før bestillingen sendes fra oss. Dersom bestillingen delleveres, kan det være vi trekker beløpet i flere runder.
KAN JEG BETALE MED BANKOVERFØRING?
- Ja, du kan betale med bankoverføring. Dette velges som betalingsmetode i kassen.
JEG FINNER IKKE BETALINGSMETODEN JEG ØNSKER Å BENYTTE?
- Vi har alle de vanligste norske betalingsmetodene. Dersom det er en du synes vi mangler kan du gjerne kontakte oss. Da vil vi vurdere om vi i fremtiden skal tilby den betalingsmetoden.
HVORFOR HAR BETALINGSKORTET MITT BLITT AVVIST?
- Den vanligste årsaken er skrivefeil. Kontroller at du har skrevet inn sifrene fra forsiden av kortet, utløpsmåned/år og kontrollsifrene på baksiden av kortet.
- Alle sifre må oppgis uten mellomrom.
- Dersom du benytter Visa Electron kan feilen skyldes at det ikke er dekning på kortet. Visa Electron kan ikke overtrekkes, slik at det blir avvist ved manglende dekning.
- Dersom ovennevnte ikke løser problemet kan du gjerne kontakte oss.
Inkluderer de viste prisene merverdiavgift?
- Ja, alle prisene inkluderer 25% merverdiavgift.
Er det sikkert å betale online?
- Ja, all informasjon som er lagt inn sendes kryptert direkte til Swedbank. avXperten har ikke mulighet for å lagre kredittkortopplysninger.
- Alle transaksjoner krypteres etter SSL protokollen med 2048 bits kryptering.
bestilling
Hvorfor har jeg ikke fått en ordrebekreftelse pr. e-post?
- Kontroller om e-posten er blitt luket ut av spam-filteret ditt. Det skjer ofte at våre utsendte ordrebekreftelser snappes opp av disse filtrene i og med at filtrene kan se at e-posten er sendt ut automatisk av en hjemmeside og derfor feilaktig oppfatter den som spam.
VI ER ET FIRMA. KAN VI BESTILLE OG FÅ TILSENDT FAKTURA?
- Ja. Dersom dere er et firma og har et foretaksnummer kan dere få varene tilsendt og faktura med 14 til 30 dagers kreditt. Vi samarbeider med Svea Finans.
NÅR MÅ JEG SENEST BESTILLE FOR Å MOTTA 1-3 VIRKEDAGER ETTER?
- Hvis du bestiller på virkedager før kl. 15:00 sendes varene samme dag. Dermed mottar du sendingen 1-3 virkedage etter. Bestillinger gjort i helger eller på helligdager sendes neste virkedag, og leveres 1-3 virkedage etter.
KAN JEG ENDRE EN BESTILLING DERSOM JEG HAR FIRMA?
- Dersom bestillingen ikke er sendt kan vi endre leveringsadressen.
- Dersom du ønsker å endre bestillingens innhold, bes du kontakte oss. Vi vil da slette bestillingen og du kan deretter bestille på nytt.
KAN JEG FÅ LEVERING TIL UTLANDET?
- I enkelte tilfeller kan du det. Kontakt oss for nærmere avtale.
JEG OPPLEVER TEKNISK FEIL NÅR JEG FORSØKER Å BESTILLE?
- Kontakt oss og opplys hvilken feil du opplever. Vår kundeservice vil deretter løse problemet raskest mulig.
Hvem kan kjøpe fra dere?
- Vi selger til private kunder, bedriftskunder, og offentlige selskaper, institusjoner og myndigheter.
Hvorfor blir ikke varene lagt i innkjøpskurven?
- Det er nødvendig å aktivere cookies i nettleseren din. En cookie tillater hjemmesiden, midlertidig, å lagre opplysninger om hvilke varer det er i handlekurven.
Forsendelse og levering
NÅR MÅ JEG SENEST BESTILLE FOR Å MOTTA 1-3 VIRKEDAGER ETTER?
- Hvis du bestiller på virkedager før kl. 15:00 sendes varene samme dag. Dermed mottar du sendingen 1-3 virkedage etter. Bestillinger gjort i helger eller på helligdager sendes neste virkedag, og leveres 1-3 virkedage etter.
KAN JEG FÅ LEVERING TIL MIN ARBEIDSPLASS?
- Ja. Skriv inn leveringsadressen i feltene som vises når du fjerner markeringen "Leveres til adressen opplyst øverst" i kassen. Husk å skrive bedriftens navn og ditt eget navn, slik at vedkommende som mottar sendinger hos bedriften vet hvem som skal ha den.
Hvor lang er leveringstiden?
- Om du bestiller på ukedager før 16.00, sendes varene vanligvis samme dagen. Du kan forvente å motta forsendelsen innen 1-3 virkedager.
- Bestillinger gjort over helgen eller på helligdager blir sendt neste arbeidsdag, og levert 1-3 virkedager deretter.
Hvem leverer forsendelsen min?
- Vi bruker Posten og Bring til våre forsendelser.
Kan jeg hente bestillingen min hos dere?
- Nei, bestillingene kan ikke hentes. Vi sender varene fra vår sentrallager.
Fortrydelse / returnering
Hvordan returnerer jeg en bestilling?
- Du kan returnere en bestilling opp til 30 dager etter mottak.
Om du ønsker å returnere en bestilling, vennligst pakk den slik den ble mottatt og legg ved pakkseddel eller bestillingsnummer. Vennligst skriv ned grunn for retur og inkluder i forsendelsen. - Returnerte bestillinger sendes til:
- avXperten
- Industriveien 9
- 4879 Grimstad
NÅR MOTTAR JEG PENGER TILBAKE FOR DET JEG HAR RETURNERT?
- I utgangspunktet behandler vi returer hver dag. I noen tilfeller kan det ta 2 til 3 dager.
- Dersom du har betalt med dankort/kredittkort returneres beløpet til kontoen som betalingen er trukket fra.
feil og mangler
DEN MOTTATTE VAREN ER SKADET. HVA GJØR JEG?
- Send oss en e-post hvor du opplyser hva som er skadet og hvordan du tror det har skjedd.
- Vedlegg gjerne et bilde av den skadde varen.
- Vil vi da vurdere skaden med en gang, sende deg ny vare, refundere beløpet eller finne en annen løsning.
DEN MOTTATTE VAREN ER DEFEKT. HVA GJØR JEG?
- Send oss en e-post hvor du opplyser hva som er defekt.
- Vil vi da vurdere defektheten med en gang, sende deg ny vare, refundere beløpet eller finne en annen løsning.
HVA GJØR JEG DERSOM DET MANGLER EN ELLER FLERE VARER I SENDINGEN?
- Send oss en e-post hvor du opplyser hva som mangler.
- Vi vil undersøke hvordan feilen har oppstått, og raskt kontakte deg med en løsning.
Andre spørsmål
KAN JEG RINGE DERE?
- Ja, vår kundeservice er klare ved telefonen mandag til torsdag fra kl. 08:00 til kl. 18:00, og fredag fra kl. 09:00 til kl. 16:00.
- Vårt telefonnummer er 94 80 01 84.
- Du kan også sende oss en e-post.
Hvordan får jeg en rabattkode?
- Du kan få en rabattkode når det gjennomføres kampanjer her på hjemmesiden eller andre hjemmesider og events.
Hvordan vet jeg hvilken vare som passer til mitt utstyr?
- Du er alltid velkommen til å kontakte oss og få gode råd og veiledning. Både før og etter kjøp. Våre kyndige medarbeidere er alltid klar til å hjelpe.
Kan jeg lenke til dere?
-
Ja, du er mer enn velkommen til å lenke til alle sidene på www.avXperten.no
Trenger du hjelp
Hvis du har spørsmål, er vi klare til å hjelpe deg.
Kontakt kundeservice via telefon eller e-post:
Åpningstider
- Mandag›08.00 - 18.00
- Tirsdag›08.00 - 18.00
- Onsdag›08.00 - 18.00
- Torsdag›08.00 - 18.00
- Fredag›09.00 - 16.00
- Lørdag›Stengt
- Søndag›Stengt